Når «godt nok» ikke er godt nok – hvordan håndtere underprestasjon hos arbeidstaker

Hva gjør du når en ansatt ikke leverer som forventet? Underprestasjon er en utfordring mange ledere før eller siden møter, og det kan være krevende å vite hvor grensen går mellom saklig oppfølging og usaklig reaksjon.

Mange ledere finner det utfordrende å manøvrere i en situasjon der arbeidstaker ikke leverer lenger eller kanskje aldri har levert i jobben sin.

På dette frokostseminaret ser vi nærmere på hvilke krav som faktisk kan stilles, og hvilke rettslige rammer som gjelder når arbeidsgiver skal følge opp underprestasjon.

Du får innsikt i:

  • Hva som regnes som underprestasjon, og hvordan arbeidsgiver bør dokumentere dette
  • Hvor langt arbeidsgivers tilretteleggings- og oppfølgingsplikt strekker seg
  • Når underprestasjon kan gi grunnlag for advarsel, omplassering eller oppsigelse
  • Hvordan domstolene vurderer arbeidsgivers krav og bevisbyrde
  • Praktiske råd for god håndtering av krevende personalsaker

Arrangementet passer for deg som jobber med HR, har personalansvar, eller leder ansatte og ønsker å forstå hvordan du kan følge opp og løse utfordringer knyttet til underprestasjon.

På frokostseminaret møter du våre arbeidsrettseksperter, Kristine Slotnæs (partner og advokat) og Inger Johanne Heggdal (senioradvokat), som deler praktiske eksempler og gir deg konkrete verktøy du kan ta med deg tilbake på jobb.

Dato: 20. november
Tid: kl. 08:30–09:30 (frokost serveres fra kl. 08:00)
Sted: Brækhus Advokatfirma, Roald Amundsens gate 6

Les mer: Brækhus’ ekspertise på arbeidsrett