Omdømme, HMS og medierett – Krisehåndtering for ledere

Frokostseminaret gir praktiske råd om hvordan håndtere kriser profesjonelt, med vekt på omdømme, HMS, medierett og tydelig kommunikasjon. Du får juridisk innsikt, kommunikasjonsstrategier og konkrete tips til beredskap før, under og etter en hendelse.

Når en krise oppstår – som en alvorlig HMS-hendelse, et dataangrep eller uventet medieoppmerksomhet – er rask og riktig håndtering avgjørende for å beskytte virksomhetens omdømme og tillit. 

På dette frokostseminaret får du praktiske råd om hvordan du forbereder og håndterer kriser på en trygg og profesjonell måte, med fokus på juridiske rammer, kommunikasjon og tydelig rollefordeling. 

Du får innsikt i: 

  • Effektiv beredskapsplanlegging 
  • God kommunikasjon med media, ansatte og kunder 
  • Viktigheten av infoflyt og tydelige roller 
  • Intern kommunikasjon og krav i arbeidsmiljøloven 
  • Sentrale juridiske plikter ved ulike hendelser 

Seminaret passer for ledere, HR-, kommunikasjons- og IT-ansvarlige, samt andre som kan bli involvert i krise- og omdømmehåndtering. 

Du møter advokat/partner og tidligere nyhetsjournalist Ida Brabrand, som er ekspert på medierett. Hun deler erfaringer og konkrete råd for håndtering av kriser – før, under og etter. 

Dato: 4. desember 2025 
Tid: kl. 08:30–09:30 (frokost serveres fra kl. 08:00) 
Sted: Brækhus Advokatfirma, Roald Amundsens gate 6

Les mer: Brækhus’ ekspertise innen Medierett