Alexander Mollan eneste vinner av Lexology 2025 Client Choice Award for Sports & Entertainment

Alexander Mollan er vinner av Lexology 2025 Client Choice Award. Han ble stemt frem som favoritten i kategorien Sports & Entertainment. Alexander og de andre prisvinnerne vil bli hedret ved en prisutdelingsmiddag i London i mars 2025. Gratulerer, Alexander!

Om Alexander

Alexander har en tredelt praksis. Han bistår flere av verdens største spillselskaper, betalingsformidlere og markedsføringspartnere med rådgivning om norsk pengespillslovgivning. Alexander fokuserer også på teknologi og digitalisering, og rådgir alt fra oppstartsselskaper til børsnoterte selskaper om muligheter og problemstillinger knyttet til kommersielle IT-kontrakter, cybersikkerhet, personvern, lisensiering, skytjenester og tilbudsutarbeidelser og i forhandlinger i store IT-prosjekter. Innenfor området for regulatorisk arbeid og compliance rådgir Alexander klienter i saker om ESG/CSR, sikkerhet og forsvar.

Alexander er rangert som en «Next Generation Partner» innenfor feltet Teknologi, Media og Telekommunikasjon av det anerkjente rangeringsfirmaet The Legal 500. Han er også rangert av Lexology Index (tidl. Who’s Who Legal) som Norges ledende advokat innen kategorien Sports & Gaming.

Om Lexology

Lexology er en global juridisk forskningsplattform som gir tilgang til verdens mest omfattende kilde til juridiske oppdateringer, analyser og innsikt. Lexology publiserer over 450 artikler hver dag fra mer enn 900 ledende advokatfirmaer og tjenesteleverandører over hele verden på tvers av 50 arbeidsområder og på 25 språk.

Siden 2005 har Client Choice anerkjent de advokatfirmaene og partnerne rundt om i verden som skiller seg ut på grunn av den fremragende kundeservicen de tilbyr og kvaliteten på tjenesten de yter. Kriteriene for denne anerkjennelsen fokuserer på evnen til å tilføre reell verdi til klientenes virksomhet utover det andre aktører på markedet gjør. Vinnerne velges basert på nominasjoner og tilbakemeldinger fra bedriftsjurister, noe som sikrer at deres anerkjennelse kommer direkte fra klientene de betjener. Klienter blir bedt om å vurdere individuelle advokater basert på et bredt spekter av kundeservicekriterier, inkludert kvaliteten på juridisk rådgivning, kommersiell bevissthet, bransjekunnskap, strategisk tenkning, faktureringsgjennomsiktighet, skreddersydde vederlagstrukturer, valuta for pengene, respons, effektiv kommunikasjon, klarhet i dokumentasjon, deling av ekspertise, passende bemanning, prosjektledelse, teknologibruk, lojalitet og etikk. For å lese mer om prisen, besøk Lexologys nettsted.